חייגו עכשיו - 050-5707411

עצות שימושיות לתחזוקת ריהוט גן

כמובן שתוכלו ליהנות מהמדריך הזה גם בתחזוקת כל מוצר מברזל כמו סורגים, שערים, מעקות, סככות וכו'

לפני שנתחיל חשוב שיש לי להגיד ש"אין יאוש"!

יש הרבה מקרים בהם אפשר לשקם מוצר שאינו במיטבו – גם אם "נפלתם" ומראש הוא לא היה ממש איכותי.

תעבוד לפי ההוראות הבאות, ואיך אומרים? עוד תגיד לי תודה…

שלב א' גילוי בעיות:

אז קודם כל מה שהכי חשוב (כמו בהמון דברים בחיים) זה לגלות ולטפל בבעיות כשהם צצות ולא לחכות שהם יהיו בעיה גדולה.

אם ראיתם קילוף או "פיצוץ" בצבע, עצרו וטפלו בו! נכון, זה לא תמיד נוח, אבל זה הרבה יותר נוח מלטפל בו מאוחר מידי.

ישנם 5 דברים שצריך לחפש מידי שנה במוצרים שלך כדי לבדוק האם הם זקוקים לטיפול:

  1. קילופי צבע – מצב שבו נופלים "פתיתים" של צבע.
  2. "פיצוצי" צבע – מצב שבו הצבע נסדק ואף מתחיל להתקלף אך נשאר עדיין במקומו.
  3. דהייה של צבע – מצב שבו הצבע משנה את גוונו.
  4. חלודה – תחילה של ריקבון של הברזל.
  5. חיבורים רופפים – מצב שבו הברגים (אם יש) לא מחוזקים מספיק והחיבורים מתחילים להתנדנד.

-  בכל הנוגע לקילופי ופיצוצי צבע – כדאי שתטפל במוצר שלך בהקדם.

- בכל מה שקשור לדהייה של הצבע – אין בזה שום בעיה, אנשים נבהלים מכך אבל זה אסתטי בלבד, אם אתה רוצה לצבוע בשביל היופי – מעולה. אבל זה לא נצרך כדי להגן על המוצר.

- בכל הנוגע לחלודה – צריך להידלק לך נורה אדומה:

  • בדוק האם החלודה פרושה במספר מקומות במוצר או באופן שווה. אם לא, שים לב אולי הנקודה הזו של המוצר מקבלת זרם ישיר של מים (לדוגמא: אולי המוצר יושב תחת המרזב של הבית בלי לשים לב).
  • טפל בחלודה באופן מיידי – אל תחכה!

עד כאן זה חשוב מאוד גם עבור מי שלא הולך לצבוע או לטפל לבד! כי אם זיהית מצב שדורש טיפול – אל תהסס להזמין בעל מקצוע שיטפל במוצר (כמובן שתבדוק איתו מראש שהוא פועל על פי הכללים הבאים).

שלב ב' תחזוקה שוטפת וטיפול בבעיות:

תפשיל שרוולים, מתחילים לעבוד…

צבע. לגבי רוב מוצרי הברזל והעץ מומלץ לצבוע פעם במספר שנים (גם אם לא רואים שום בעיה). קשה לקבוע מספר שנים מדויק כיוון שזה תלוי בהרבה פרמטרים (שמש, רוח, גשם, שימוש וכו').

מה שאתה צריך לדעת כדי לתת תחזוקה טובה, זה כמה נקודות חשבות ופשוטות:

א. חובה לנקות את העץ/ברזל משאריות צבע שלא נפלו לבד!

קח נייר שיוף או מברשת פלדה (ניתן להשיג בכל חנות חומרי בניין) ושייף את הנקודות הבעייתיות. למה? כי אחרת תצבע מעל שאריות הצבע וכשהם יפלו יהיה לך נקודות ללא צבע.

ב. חובה לנקות את המוצר מכל שאריות האבק, ובמידת הצורך גם מלכלוכים שונים.

זה פשוט מאד, קח סקוץ' עם מים וסבון ופשוט תנקה אותו. אם תצבע מעל הלכלוך – כשהלכלוך ירד גם הצבע ירד, ושוב – יהיה לך נקודות לא צבועות.

הכלל הוא: הצבע נדבק לשטח נקי ויבש.

ג. וודא שיש לך את הצבע והמדלל המתאימים! יש צבעים שלא נתפסים לכל החומרים, ואז זה פשוט יתקלף!

במקרה של הרבה חלודה תתעקש לצבוע עם צבע שנקרא "המרייט" זהו צבע מעולה של חברת "יעקובי" שנתפס בצורה מצוינת במשטחים עם חלודה (ברוב החנויות שתלכו לקנות ידעו להסביר לכם איזה צבע מתאים לכם).

כמה טיפים:

א. לעולם אל תאמין לסיפורים שיש צבע שאיתו לא צריך לנקות לפני את החלודה – בכל מקרה של צביעה מחודשת חייבים לנקות את החלודה גם עם המרייט.

ב. צבעים אלו הינם יקרים – שים לב שאתה לא קונה יותר מידי! שלא ינסו למכור לך כמות גדולה יותר ממה שאתה צריך (כתוב על האריזה לכמה שטח הצבע מספיק).

ג. צבע לפחות שני שכבות – בעיקר לקבלת כיסוי מלאי ועבה.

ד. תמתין זמן ייבוש מלא בין השכבות, וכמובן לאחר הצביעה לפני שנוגעים שוב במוצר (משתנה לפי סוג הצבע, כתוב על האריזה).

אם הקפדת על כל זה – מצבך טוב, ויותר חשוב מזה – מצב המוצר שלך ימשיך להיות טוב ויקבל "פנים" חדשות ומרעננות!

רשימת קניות

תוכל ללכת איתה לחנות חומרי בניין הקרובה לביתך:

  1. מברשת פלדה ידנית.
  2. נייר שיוף גס – לפי מטר.
  3. צבע מתאים.
  4. מדלל מתאים.
  5. מברשת/רולר לצביעה.
  6. כפפות להגנה על הידיים.

ללקוחות "המסגרייה" – כחלק מהשרות הניתן לכם:

  1.  אנחנו עוזרים לכם לשמור על מוצר תקין וליהנות מההשקעה שלכם! ניתן לפנות אלינו לקניית ערכה לטיפול במוצר שלכם (ציינו את שם המוצר) שכוללת את כל מה שאתם צריכים עם החומרים המתאימים ובכמויות המתאימות – תזמינו ונשלח לכם אותה בדואר.
  2. ניתן להביא את המוצר אלינו לביצוע הטיפול.

עוד טיפ קטן כדי למנוע לך עבודה מיותרת – תקפיד שהמוצר לא יבוא במגע עם מים בצורה מוגזמת או בלתי נצרכת, למשל – לא כדאי שהוא יעמוד בשלולית, לא חייבים למקם אותו דווקא מתחת למרזב של הגג…

כמובן שבכל בעיה שצצה צריך לתת מענה נכון, וזה קצת מורכב. לכן מומלץ מאד להתייעץ לפני כן עם אדם שמבין בתחום.

אגב, מתייעצים איתנו כל הזמן לקוחות רבים, ואתם מוזמנים לשאול בכיף.

אחרי הכל, אם עוד לא שמתם לב, אני אוהב לדבר על זה…

תוכל לשלוח את השאלה שלך דרך ה"צור קשר"באתר או במייל: efraim052@gmail.com

בהצלחה!

אפרים

052-6071503